Alla inlägg under juli 2009

Av Andreas K - 23 juli 2009 16:39


Första försöket med att spela upp 20 euro till 500 euro:

Satte mig ner på 0.25-0.50 euro bord med alla pengar.
Tredje eller fjärde handen hittar jag AA och plussar upp till  2.5 euro;

Varav killen efter mig höjer upp till 6 och han efter synar.

Nu ligger det ca 15 euro i potten och jag har 16 kvar ungefär.

Väljer självklart att gå all in och första killen synar andra foldar.
Brädan visar k8q55 och han kastar upp QQ och det va det!

Beslutar mig för att testa igen och  sätter mig på ett likadant bord.

Går rätt segt men hittar 77 och synar en standard raise på 4 ggr blind.
floppen kommer 10 7 9 två hjärter och efter lite checkraiser och så

åker allt in (ca 42 euro i potten).På rivern dyker ännu ett till hjärter upp och han slänger fram AK hjärter och jag e nere på noll igen.

Lägger det på hyllan ett tag!


Däremot testade jag på en mindre 7card stud turnering med 18 startande.

Lyckades vinna den :)
Har bara testat det via cashgame tidigare och börjar bli lite smått uttråkad med att bara spela TH hela tiden så skönt med omväxling och det lär inte bli den sista 7card stud turneringen jag spelar ialla fall.


Så nu finns det lite spelpengar på pokerkontot och ska väl testa på mig någon satellit eller dylikt under kvällens gång!


A.K


Av Andreas K - 15 juli 2009 17:31


Läste en artikel om pokerproffset Chris "jesus" ferguson.
Han hade ställt upp på ett vad om att förvandla O dollar till 10.000$ över poker via internet. Då på Ful Tilts pokersida.

Han startader utmaningen i början av 2006 om jag inte minns fel och lyckades ta sig över 10k strecket i september 2007.
Han lyckades komma på en andra plats i en 1$ turnering som han köpte in sig genom en freeroll han spelat tidigare där han vann runt 1-3 dollar.
Sen efter den vinsten spelade han kontantspel i 9 månader och lyckades!

Grymt imponerad!

Tänkte jag skulle testa mig själv och kolla vad jag går för;

Börjar med 20 euro som jag ska försöka spela upp till 500euro

Har lyckats med att spela upp 500sek till 14500sek inom en månad förut.

Det gäller att ha flyt och framför allt en sjuhelvetes disciplin;

Precis som "jesus" har och är väldigt känd för.


A.K


Av Andreas K - 5 juli 2009 17:35


Är aningen lite sisådär halvschleten idag!
Firade tjejens systers födelsedag igår med utgång på söder.

Började på Kellys och av slutade på Göta källare =)

Trevligt Trevligt!

Nu till poker;

Har inte gått något vidare under veckan så jag hade tänkt ta en paus till i morgon eller onsdag då jag hade tänkt spela 600:- freeze på cosmopol igen.

Men eftersom jag varit så slöig idag och mest legat i sängen drog jag fram datorn och reggade mig på 6 table, 1500 euro gar. turnering (freezout) med 95 anmälda, startmarker 2500 med blindsökningar var 15:e minut.

Perfekt struktur enligt mitt tycke!


Den flöt på riktigt bra och jag hade runt 17000 i marker när vi var 22 personer kvar, låg 2:a i chipcounten och average låg på 9800 där någonstans så allting kändes fint, men 2 potter senare var jag ute:

Pott 1:

Hittar J9 spader  på knappen då alla lagt sig innan och plussar upp;

I första hand för att stjäla mörkarna och om man ändå skulle få en syn så är det en rätt så skön drag hand som man kan få fina floppar på ändå, nån slags semi-bluff typ grej.


BB synar och floppen kommer 893 regnbåge, Topp par för mig och jag betar ut pott för att se hur jag ligger till, alltså om han synar, foldar eller höjer.

Han tänker en liten stund och hittar syn.

Turn kommer en 5:a och han går all in direkt med sina sista 3400 någonting.

nästan exakt det som ligger i potten. jag väljer att syna efter lite tänkande

Visade sig vara helt rätt eftersom att han satt på 77, men rivern gav honom en sexa och han fick in sin hålstege! och jag var nu nere på 9700 i marker.

TILT!

2 händer senare får jag KK och plussar på och SB går all in med 10.000 någonting och jag blixtsynar, han kastar fram AK och jag leder ganska stort!

Men rivern e ett äckligt ess och jag åker ut på en 20:e plats, surt!


Blir iaf 150 000 $ gar. ikväll! börjar om 2 timmar!



A.K

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards