Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Seg Söndag!

Av Andreas K - 5 juli 2009 17:35


Är aningen lite sisådär halvschleten idag!
Firade tjejens systers födelsedag igår med utgång på söder.

Började på Kellys och av slutade på Göta källare =)

Trevligt Trevligt!

Nu till poker;

Har inte gått något vidare under veckan så jag hade tänkt ta en paus till i morgon eller onsdag då jag hade tänkt spela 600:- freeze på cosmopol igen.

Men eftersom jag varit så slöig idag och mest legat i sängen drog jag fram datorn och reggade mig på 6 table, 1500 euro gar. turnering (freezout) med 95 anmälda, startmarker 2500 med blindsökningar var 15:e minut.

Perfekt struktur enligt mitt tycke!


Den flöt på riktigt bra och jag hade runt 17000 i marker när vi var 22 personer kvar, låg 2:a i chipcounten och average låg på 9800 där någonstans så allting kändes fint, men 2 potter senare var jag ute:

Pott 1:

Hittar J9 spader  på knappen då alla lagt sig innan och plussar upp;

I första hand för att stjäla mörkarna och om man ändå skulle få en syn så är det en rätt så skön drag hand som man kan få fina floppar på ändå, nån slags semi-bluff typ grej.


BB synar och floppen kommer 893 regnbåge, Topp par för mig och jag betar ut pott för att se hur jag ligger till, alltså om han synar, foldar eller höjer.

Han tänker en liten stund och hittar syn.

Turn kommer en 5:a och han går all in direkt med sina sista 3400 någonting.

nästan exakt det som ligger i potten. jag väljer att syna efter lite tänkande

Visade sig vara helt rätt eftersom att han satt på 77, men rivern gav honom en sexa och han fick in sin hålstege! och jag var nu nere på 9700 i marker.

TILT!

2 händer senare får jag KK och plussar på och SB går all in med 10.000 någonting och jag blixtsynar, han kastar fram AK och jag leder ganska stort!

Men rivern e ett äckligt ess och jag åker ut på en 20:e plats, surt!


Blir iaf 150 000 $ gar. ikväll! börjar om 2 timmar!



A.K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas K - 2 juli 2010 16:57

Snabb uppdatering på mina spel dom två senaste veckorna: Stoppade in 100 euro på kontot, Spelade en 10 000 euro gar med 27 euro i inköp med ca 220 deltagare, landade på en 6:e plats och fick 470 euro.Därefter har jag spelat en del cashgame på d...

Av Andreas K - 30 mars 2010 21:09

  Tänkte börja med och säga att min efterlängtade dotter kommit till världen! Världens underbaraste och finaste flicka jag någonsin sett =)Är överlycklig även fast det nu mer  innebär  mindre sömn och en massa blöjbyten, att se hennes söta ansi...

Av Andreas K - 7 mars 2010 17:33

Har flyttat igen,till en större lägenhet eftersom att vi får påökning den 19:e mars! Inte långt kvar med andra ord =)  en liten dotter, kan inte bli bättre!=)   Som sagt det var ett tag sen och pokern har gått upp och ner som vanligt! Har spe...

Av Andreas K - 7 december 2009 23:37

Ligger på + efter veckans och helgens gång=) Ska börja bokföra pokern eftersom att jag skrapat ihop en liten rulle nu =)   Började med en 4:e plats i en 4000euros gar. turnering i torsdags som gav mig 5000sek, sedan på lördagen spelade jag cash...

Av Andreas K - 1 december 2009 00:06

Men bättre resultat i andra turneringar...   Dock inga större perngar, Poker SM tog slut rätt fort efter att jag shortstackad ställt in keramiken med 99 och fått syn av A10 off med en tia på river ! kul! Va inte iofs lika illa som samtliga av m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards