Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Andreas K - 7 mars 2009 10:45

Så! Dags för turnering i Farsta, buy in 300:- (200 rebuy)varav 50 är bounty på den man slår ut och resten går till prispotten.. 25 pers var med förra gången och det räcker för att få upp prispotten lite o inte allt för mycket spelare så man har en rätt fin chans att tjäna pengar..
Dock gick det inte lika bra förra gången då jag hade gammelgäddan och torsk janne på mitt bord.. ett av dom sämsta spelen jag någonsin skådat men vad ska man förvänta sig i ett rätt så lågt inköp..
efter att jag fått kalla kort ett bra tag ser jag AK spader och är tvungen att trycka in keramiken får jag två syn; en kille som oxå e shortstackad synar AK off o ch en annan kille synar med 80% av sin stack med J10 off...
Floppen ger den sistnämda två par vilket ger oss med AK hålpipan till nöten;
men turnen dödar oss med ytterliggare en knekt..
Eftersom att det va en rebuy turnering köpte jag in mig igen med ännu en session med kalla kort.. tills första pausen och jag ser A10 suited och med 380 marker kvar och blindsen på 40-80 dammar jag in under the gun (rätt eller fel.. vette fan!?) varav J10 killen steker och säger att han gamblar lite och synar... som förövrigt sitter på small blind.. big blind går all in.. och jag känner att jag ligger rätt långt efter.. efter mycket stekning lägger sig small blind... Big blind visar AK och jag får ingen hjälp och är ute...
Korten på bordet e något ungefär så här : 4 7 10 7 2 .. och small blinden visar att han foldade 7 2 off och hade fått kåken.. vilken gamblare det där måste jag säga! haha

Sen efter det blev det cashgame för min del.. 5-5 bord.. med max inköp på 100:- Hade velat köpa in mig på mer men men.. konstigt!
där fortsatte pokergudarna jävlas med mig.. när jag ser KK på handen och höjer upp varav ena killen till vänster om mig reraisar och den andra killen går all in.. och jag har för stor stolthet för att lägga kungarna och synar..
båda spelare sitter på A2 off!... Och klonkar minsta möjliga stege på rivern!

 Ute och ruskig huvudvärk efter 6-7 koppar svart kaffe.. bara att gå hem!

Men Grattis till Robban som drog hem segern! och 4450:- spänn rikare!
Nu e det dags igen och nu jävlar ska jag gå långt!
3 timmar kvar...






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards