Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Andreas K - 9 mars 2009 21:32

Startmarker i turneringen var 1000 och började med 10-20 i blinds...
Kusligt likt freerolls turneringarna på nätet..hehe med 15 min blinds..
21 startande 4-5 pers mindre än förra gången.. men med många rebuys!
Jag startade lugnt och fick hyfsade händer.. men blev av med markerna rätt snabbt så jag bestämde mig för att köpa in mig igen i ganska tidigt skede.
Därefter började jag spela bättre och bluffade en del och fick upp markstapeln till 3400 någonstans då blindsen precis uppnått till 50-100.
Ganska aggressiva höjningar preflopp då någon höjer upp till 600 som var ganska vanligt vid den nivån. Och jag hittar A klö Q rut och synar;
floppen: 7klö 8 klö 9klö och han betar ut 700, och jag har runt 2500 marker kvar och potten är på 1500 någonstans med blinds och allt.. 
Eftersom att han snackar först och har ganska mycket mer i marker så e det ju ganska självklart att han betar ut direkt med vilka kort som helst..
Har han kort som AK KQ utan klöver så skrämmer floppen honom..
Har han överpar så kanske han synar en all in från min sida..
men jag känner att han likagärna kan slänga en sån hand om jag höjer upp rejält... Och jag beslutar att gå all in.. jag har ju klöver esset om han i värsta fall synar som outs eller om han synar med pocket JJ 10 10 99 så har jag fler outs.. han steker ganska länge och försöker spela Ivey och få en read på mig men slänger handen.. och jag plussar på ytterliggare på min stapel.

Fick veta senare att han slängde AK.. så han hade gjort en brutal syn om han hade synat.. hade nog varit illa ute där, men eftersom att jag satte pressen på honom var han tvungen att lägga sig.. vilket var tur..

100-200 och jag sitter med ca 3500 marker nu..  Och gör mitt misstag.. som vanligt så räcker det med ett enda misstag och man är ute..
Hittar AJ off i mitten position och väljer att bara limpa in.. ville spela lite försiktigare i slutet plus att om jag träffar en ess hög flopp till största del har bästa hand. small blind synar och biggen checkar;
flopp: A 2 3 regnbåge..
Small och big checkar jag betar ut 500, small synar big foldar..
Hade ändå helst sett att båda foldar eftersom att någon av dom kan ha ett svagare ess o träffat ett två par... kommer ju att bli svårt att lägga handen nu när jag börjat betat...

Lite läskigt med small och big i slowspel oxå pga av att dom kan sitta med alla möjliga konstiga händer.. 
River 9
och jag betar 600 och smallblind checkraisar upp till 1600..
hm.. Han kan möjligen ha träffat ett två par i A9, möjligen ha floppat två par i Ess och tvåor eller treor.. eller i alla värsta fall floppat stegen med 45 på handen dvs nöten och jag drar dött om jag synar.. eller så kan han sitta med A5, A7 A8 A10, A6 och tror att han helt klart har bästa handen..
Kan ju lägga till att spelaren i sig inte va något pokerproffs ! haha

så jag steker.. känner samtidigt att jag måste få upp markerna lite..
Jag var nära på att lägga mig för jag kände att han som small blind lätt kan sitta på 4 5, det har hänt ett antal gånger när jag inte höjt med lågt par och bara limpat in mot small och big och jag träffar setet med mitt lilla par och big sitter på 7 5 off och floppar stege och jag förlorat allt på det..

Men men.. dum som jag är så går jag All in och han blixsynar med 4 5 och mina dagar är räknade, slutade på en 12:e plats.. gick bättre än förra gången iaf..


Robban åkte på en åttonde plats när han ganska shortstackad på finalbordet synar en dubbling på blindsen med KJ och floppen är J hög och keramiken ligger i mitten mot samma kille som slog ut mig och killen sitter med AA och varken ett K eller J kommer och räddar Robban..

Men man lär sig något nytt hela tiden.. Och det tar jag med mig nästa gång.

A.K

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards